Pages

AHLAN WASAHLAN.YOU'RE IN MY TERRITORY~

"Dunia ini adalah perhiasan dan seindah-indah perhiasan adalah wanita solehah" (Hadis Riwayat Muslim)

Wednesday, December 29, 2010

MIGRAINE????betul ke ni??






salam'alaik shbt2
brtemu kmbali setelah bbrapa hari dri ini duji Allah dgn satu penyakit~
ye.PENYAKIT MIGRAINE.sahabat2 prnah dgr tak?dlu sy selalu dgr tp tak sngka dri sndiri mghidapi sakit migraine.memng sakit sgt kepala nie.tadela sampai mencucuk2 tp pening sgt kepala smpai tak boleh nk brdiri..
rasa mcm loya.nak muntah2 je keje.and pndgnku smakin kabur.alamatnye mmg kne pkai specs all the time laa.kalau tak pning kpale ni.Allah sahaja yg tahu btapa sakitnya T.T..tp nie bru ujian yg kecik kan?
rmai lagi org kat luar sane yg mnghidapi pnyakit yg lg brbahaya.kte yg bru di uji sekecik kuman ni bukan main mngeluh lagi tp mcm mane ngn shbat2 yg mnderita kat luar sane tp tak prnah mngeluh..ni sume sbb dri mreka dilatih dgn sifat sabar..ya shbt2..sesungguhnya Allah brsama dgn org2 yg sabar :)


Hai orang-orang yang beriman jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar. (QS. 2:153)



Sabar dan solat akan selalu membentengi kita dari desakan orang sekeliling dan godaan syaitan yang berharap kita salah langkah dlm mslh2 dan ujian2. 
Sungguh bruntung skali mnjadi orang2 muk­min. Tatkala mndapat ujian ia akan ber­sabar maka sabarnya menjdi kebaikan baginya. Dan ketika mndapat nikmat ia bersyukur, maka kesyukurannya itu men­jadi baik pula baginya..Si­kap kita yang paling baik dlm hal ini ialah sentiasa bersangka baik (husnudzon) kepadaNya. Kerana sesuatu yang kita cintai atau sesuatu yang kita anggap baik belum tentu baik bagi kita menurut Allah. Begitu pula sebaliknya sesuatu yang kita anggap buruk bagi diri kita belum tentu buruk menurut ilmu Allah.
"Boleh jadi kamu rnencintai sesuatu padahal se­suatu itu amat buruk bagimu, dan boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal itu amat baik bagimu. Kamu tidak menge­tahui sedangkan Allah Maha Mengetahui" (QS. 2:216)
 jadi sahabat2,the moral of the story..brsabarlah dgn ktntuan Allah.sgalanya ada hikmah yg tak kte ktahui.ssungguhnya Allah Maha Mengetahui sgala ssuatu.ape2pun..doakn sy cepat sembuh ye sahabat2 :)
syukran ye :)

No comments:

Post a Comment