Pages

AHLAN WASAHLAN.YOU'RE IN MY TERRITORY~

"Dunia ini adalah perhiasan dan seindah-indah perhiasan adalah wanita solehah" (Hadis Riwayat Muslim)

Friday, December 24, 2010

Jika aku jatuh cinta Ya Allah...



Ya Allah
Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu


Ya Muhaimin
Jika aku jatuh cinta
Jagalah cintaku pada apa-apa selainMU agar tidak melebihi cintaku padaMu


Ya Allah
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu
Agar aku tidak terjatuh dalam jurang cinta nafsu


Ya Rabbi
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatiMu


Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu


Ya Allah
Jika aku rindu
Jagalah rinduku padanya agar aku tidak lalai merindukan syurgaMu



Ya Allah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga aku lupa pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu


Ya Allah
Jika aku menikmati cinta kekasihMu
Jagalah kenikmatan itu janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu


Dan Ya Allah
Aku mohon izinkanlah seseorang itu menjadi teman sejatiku


Ya Allah
Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta padaMu
Telah berjumpa dalam taat padaMu
Telah bersatu dalam dakwah padaMu
Telah berpadu dalam membela syariatMu



Ya Allah
Kukuhkanlah ikatannya Kekalkanlah cintanya
Tunjukilah jalan-jalannya
Penuhilah hati-hati kami dengan Nur-Mu yang tiada pernah pudar
Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu
Dan keindahan bertawakal di jalan-Mu

No comments:

Post a Comment